گنجینه نو خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت | این افراد تیر ماه سهام عدالت می‌گیرند - گنجینه نو

به گزارش گنجینه نو،  در سال ۱۳۸۴، پس از تصویب و اجرایی شدن طرح سهام عدالت، توسط دولت و آغاز نام نویسی، برای این سهام،  به جهت مزایای بالایی که از سوی دولت، برای این نوع سهام،  در نظر گرفته شده بود،  تعداد زیادی از افراد واجد شرایط، برای دریافت سهام عدالت،  اقدام به ارائه مدارک و ثبت نام در آن کردند. اما، علی رغم جمعیت عظیمی که موفق به ثبت نام، برای دریافت این سهام شدند، تعداد بسیار زیادی از افراد نیز، به دلایل مختلفی، از ثبت نام و دریافت این سهام،  در دوره اول آن،  جا ماندند.

با این حال و هرچند که سقوط آزاد بازار سرمایه باعث کاهش ارزش واقعی سهام عدالت شد و درحال حاضر نیز امکان فروش این سهام آنطور که باید و شاید وجود ندارد، اما سهام عدالت همچنان از ارج و قرب نیفتاده و افراد زیادی خواهان آن هستند.

بعد از آزادسازی سهام عدالت، تعیین تکلیف جاماندگان این سهام مورد پیگیری جدی مسؤولان قرار گرفت و طی دو سال گذشته وعده‌های زیادی در راستای زمان اجرایی شدن تخصیص سهام عدالت به جاماندگان این سهام اعلام شده بود.

در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بود که رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره جاماندگان سهام عدالت اعلام کرد: بند «الف» قانون بودجه، دولت را مکلف کرده تا به افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و افراد واجد شرایط مطابق اجرای قانون اصل ۴۴ قانون اساسی، سهام عدالت تعلق بگیرد.

تا اینکه روز گذشته ۱۲ خردادماه حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در مجموع از دو نهاد حمایتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی، تعداد سه میلیون و ۳۶۳ هزار و ۷۰۰ نفر سهام عدالت ندارند و باید به این افراد سهام تعلق بگیرد.

وی افزود: ظرف دو هفته آینده در وزارت اقتصاد سهام دولت شناسایی و از تیرماه سهام دولت به جاماندگان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی اختصاص می‌یابد.

رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه میزان سهام به این افراد تعلق می‌گیرد، اظهار کرد: تاکنون این مساله نهایی نشده و تصمیم گیری در مورد این موضوع نیازمند چندین هفته زمان است تا مشخص شود که سهام از چه منابعی به این افراد اختصاص یابد.

جاماندگان سهام عدالت برای ثبت نام به کجا مراجعه کنند؟

جاماندگان از نام نویسی سهام عدالت فعلا به بانک‌ها مراجعه نکنند هرگونه خبری در این مورد از طریق رسانه ملی اعلام می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 43 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 4 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.