گنجینه نو تحلیل شاخص کل بورس | هدف میان مدتی شاخص کجاست؟ - گنجینه نو

به گزارش گنجینه نو، شاخص کل به عنوان دماسنج بازار سرمایه شناخته می‌شود و افول و صعود آن می‌تواند مبنای برای سنجش بازار سرمایه قرار گیرد هر چند بسیاری این مبنا را درست و صحیح نمی‌دانند.  

شاخص کل در آبان ماه سال جاری بود که به سطح یک میلیون ۲۴۱ هزار و ۲۶۷ واحد برخورد کرد و پس از آن یک روند رو به رشدی را آغاز کرد که این روند رو به رشد در بهمن ماه سال جاری با شیب تندتری ادامه یافت و در نهایت در ۱۶ اردیبهشت ماه به سقف دو میلیون و ۵۳۵ هزار و ۲۳۶ واحد رسید و پس از آن روند نزولی شاخص کل آغاز شد.  

امروز شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ در یک روز بین التعطیلین، شاخص کل توانست با رشد ۸۶۳۴ واحدی معادل ۰.۳۸ درصدی به سطح ۲ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۶۷۶ واحدی رسید.

بسیاری از سهامداران این پرسش را مطرح می‌کنند که هدف میان مدتی و کف معتبر شاخص کل کجاست؟ در این مطلب قصد داریم که به این پرسش‌ها پاسخ دهیم.  

روند شاخص کل چگونه است؟

تحلیلگر: امیرحسین مهر |  همانطور که در چارت ترسیمی مشخص است، شاخص کل از محدوده حمایت استاتیک خود، الگوی مشابه در حرکت‌های صعودی گذشته (سبز رنگ) را تکرار کرده و با گام‌های صعودی قوی تری (ATR) نسبت به گذشته، به اصلی‌ترین مقاومت خود در محدوه ۲۱۰۰ هزار واحد رسیده و با گام‌های قدرتمند این مقاومت را شکسته و شروع روند نزولی فعلی، اصلاح قیمتی موقت شاخص بوده و تحت عنوان موج ۴ از ۳ بزرگ تلقی خواهد شد و هدف میان مدت شاخص عدد روانی ۳ میلیون واحد خواهد بود و اهداف اصلی با توجه به روند آتی بازار بصورت داینامیک بروز خواهد شد. کف اصلاح فعلی شاخص حوالی ۲۱۵۰ هزار واحد پیش بینی میگردد.

تحلیل شاخص کل بورس | هدف میان مدتی شاخص کجاست؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 10 views بار دسته بندی : اخبار بورس تاريخ : 3 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها